Najvýkonnejšie servery Najvýkonnejšie servery
Dlhodobý víťaz
v porovnávacích testoch výkonu

1. díl: Čo je SEO a k čomu slúži

Bezchybná webová prezentácia je pre veľa dnešných firiem úplne kľúčová. Internet ponúka jedinečnú príležitosť k propagácií. V obrovskom množstve online obsahu je pre začínajúcu firmu veľmi obtiažne sa so svojími stránkami presadiť. Pre tieto účely existuje niečo, čomu sa vo svete hovorí SEO (Search Engine Optimalization). V slovenčine tento proces poznáme ako „optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače“ alebo „optimalizácia nájdenia na internete“. V prvom diely nového seriálu o optimalizácii webu prezradíme, aké výhody vám SEO prinesie, pokiaľ ho úspešne zaradíte do vášho podnikania.

Percento zákazníkov nakupujúcich na internete sa v Slovenskej republike z roka na rok zvyšuje. Výborné webové stránky sú pomyselným základným kameňom pri stavbe úspešného e-biznisu. Samotný web, niekoľko profilov na sociálnych sieťach a dlhé čakanie až si vás zákazníci nájdu nestačí. Abyste užívateľa na svoje stránky dostali, musia byť optimalizované tak, aby ich bolo ľahké nájsť. Práve k tomu slúži SEO.

Definícia SEO

SEO je možné definovať ako sústavné zlepšovanie obsahu stránok a prispôsobovanie ich kľúčovým slovám, ktoré na internete užívatelia vyhľadávajú. Klúčové slová a správne nastavené SEO pomáhajú dostať sa na predné miesta vo vyhľadávačoch, a tým zvýšiť organickú (neplatenú) návštevnosť.

„SEO je proces ovplyvňovania viditeľnosti webu alebo stránky v neplatenej časti výsledkov internetového vyhledávača. Všeobecne povedané, čím vyššie a čím častejšie sa náš web objavuje vo výsledkoch, tým viac návštevníkov môžeme z internetového vyhľadávača získať. SEO môže cieliť na rôzne typy hľadania vrátane obrázkov, lokálneho hľadania, videí, akademických informácií, noviniek alebo užšieho hľadania v špecifických odboroch.“

Pavel Ungr, pavelungr.cz

Správnou optimalizácio kľúčových slov je možné zvýšiť návštevnosť webu a zdvíhať konverzné priemery a zisky. Dobre nastavené SEO udržia užívateľov na stránkách dlhšie. Privádza totiž v podstate len tích návštevníkov, ktorí o služby alebo produkt daného webu majú naozaj záujem.

Organická vs. platená návštevnosť z vyhľadávačov

Pokiaľ užívateľ z  vlastnej vôle napíše do vyhľadávacieho riadku dopyt, považujeme výsledky, ktoré mu vyhľadávač zobrazí ako nejlepšiu odpoveď, za organické. Organické návštevy sú tie, ktoré neprichádzajú cez reklamu spojenú s platbou za preklik.

Nad organickými výsledkami sa zobrazuje platená reklama (PPC). Za každý preklik takého výsledku je nastavená sadzba. PPC reklama teda pôsobí okamžite, ale na rozdiel od organickej návšetevnosti iba krátkodobo. Ve chvíli, kedy sa prostriedky na danú kampaň a časové obdobie minú, počet návštev webu opäť rychlo spadne.

Vyšší výpočtový výkon a dostupnosť ako u najväčších svetových poskytovateľov!

ZonerCloud - nejvýkonnější servery na trhu

Ciele SEO

Byť prvý vo výsledkoch vyhľadávania nie je cieľom SEO. Tým je kvalitná návštevnosť. Je potreba myslieť v prvom rade na konkrétnych, živých ludí, ako na virtuálne dáta a štatistiky. Mať prvú pozíciu vo vyhľadávači, ktorý nikdo nepoužíva, na kľúčovom slove, ktoré nikto nevyhľadáva, vám nijak nepomôže.

Je potrebné si zodpovedať otázky: Pomáha nám prvá pozícia ku kvalitnej návštevnosti? A pokiaľ ano, prináša nám jej dostatok?

Kvalitná návštevnosť je tá, ktorá splnila priania návštevníka a účel vášho podnikania. Ak predávate napríklad cloudové služby, ťažko budete na svojom webe potrebovať ľudí hľadajúcich erotické pomôcky.

Mať na úvodnej strane takéhoto webu tricaťkrát slovo SEX a EROTIKA pravdepodobne pomôže zvýšiť mieru preklikov, poskytovaný produkt z neho ale najskôr nepredáte ani jeden. Je to najnekvalitnejšia návštevnosť.

Záver

Dobré SEO je neoddelitelné od uživateľského rozhrania. Ako ludia, tak aj vyhľadávače, ľahko rozlíšia zručne vystavanú štruktúru stránok, od tej povrchnej. Univerzálne pravidlo teda znie: „robte stránky hlavne pre ľudi.“ Pokiaľ na vašej stránke zákazník prechádza svižne z jedného odkazu na druhý a web aktívne reaguje na všetky jeho akcie a podnety, a to všetko navyše máte podporené pútavým textom, máte nakročéné k tomu, byť medzi špičkou na trhu.

Pre to, aby bolo možné zásady SEO implementovať do vášho podnikania, je potrebné SEO audit. Na ten sa zameriamee v druhom diely nášho seriálu.